Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
In his 1987 work Paratexts, the theorist Gérard Genette established physical form as crucial to the production of meaning. Here, experts in early modern book history, materiality and rhetorical culture present a series of compelling explorations of the architecture of early modern books. The essays challenge and extend Genette's taxonomy, exploring the paratext as both a material and a conceptual category. Renaissance Paratexts takes a fresh look at neglected sites, from imprints to endings, and from running titles to printers' flowers. Contributors' accounts of the making and circulation of books open up questions of the marking of gender, the politics of translation, geographies of the text and the interplay between reading and seeing. As much a history of misreading as of interpretation, the collection provides novel perspectives on the technologies of reading and exposes the complexity of the playful, proliferating and self-aware paratexts of English Renaissance books.
Literature --- anno 1400-1499 --- anno 1500-1599 --- Europe --- 001.81 --- 82.08 --- 82:659.3 --- 659.3 --- Techniek van de intellectuele arbeid --- Literaire activiteiten. Literaire technieken --- Literatuur en massacommunicatie --- Mass communication. Informing, enlightening of the public at large --- 659.3 Mass communication. Informing, enlightening of the public at large --- 82:659.3 Literatuur en massacommunicatie --- 82.08 Literaire activiteiten. Literaire technieken --- 001.81 Techniek van de intellectuele arbeid --- European literature --- Paratext --- Books --- History and criticism --- Paratext. --- History and criticism. --- Arts and Humanities
Choose an application
Onderzoek doen is een beknopte, duidelijke en overzichtelijke handleiding onderzoeksvaardigheden voor studenten die beginnen met onderzoek. Naast de basisbeginselen van het doen van onderzoek leren studenten de opzet en waarde te beoordelen van andere onderzoeken. Het boek kent drie centrale thema's: onderzoeksvaardigheden, statistiek en rapportage. Deze thema's worden in afzonderlijke delen behandeld, waarbij een doorlopende casus de samenhang tussen de onderwerpen inzichtelijk maakt. De auteur gebruikt toegankelijke voorbeelden waardoor een koppeling gemaakt wordt tussen theorie en praktijk. Aan de hand van opdrachten worden kennis, inzichten en vaardigheden getoetst. In Onderzoek doen worden verder de volgende onderwerpen behandeld: - Het werken met exploratieve technieken - Het ontwerpen van onderzoek - Het verzamelen van onderzoeksgegevens en het maken van een datamatrix - Het werken met veelgebruikte statistische methoden uit MS Excel en SPSS - Het werken met verzamelingen, tabellen, grafieken en samenhang - Het presenteren van onderzoeksresultaten In deze tweede editie zijn nieuwe cases toegevoegd evenals kaders waarin criteria staan voor het maken van een vragenlijst en het bepalen van een doelgroep. Ook is de beschrijving van het kwalitatief onderzoek uitgebreid. Dit boek is geschikt voor iedereen die te maken heeft met onderzoek, ongeacht studierichting of beroepspraktijk. Door de opzet van het boek met vragen, opdrachten en mogelijkheden tot reflectie, is het ook geschikt voor zelfstudie. Bron : http://www.boekenbank.be
Onderzoek --- Diagnose --- Statistiek (theorie) --- Communicatie --- Cursus bachelor in het Communicatiemanagement --- 001.891 --- #KVHB:Onderzoeksmethoden --- #KVHB:Wetenschappelijk onderzoek --- 001.81 --- onderzoeksmethoden --- onderzoekstechnieken --- wetenschappelijk onderzoek --- Onderzoeksvaardigheden ; hoger onderwijs --- 489.59 --- Onderzoeksmethoden --- Onderzoekstechnieken --- 001.891 Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- Overige onderwerpen --- PXL-Tech 2019 --- PXL-Handboeken --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Wetenschappelijk onderzoek --- Bachelor in het communicatiemanagement --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
'Onderzoeksvaardigheden voor docenten' is zowel een cursus om een valide en betrouwbaar onderzoek uit te kunnen voeren als een uitwerking van factoren die met name belangrijk zijn voor een hbo-afstudeerproject. In het boek komen alle aspecten van onderzoek aan de orde die van belang zijn om als hbo-docent voldoende toegerust te zijn voor: - het begeleiden van afstudeerders; - het geven van modulen op het gebied van onderzoeksvaardigheden; - het uitvoeren van onderzoek binnen onderwijs of kenniskring. Het boek behandelt zes onderdelen van onderzoek: probleemanalyse, onderzoeksdesign, theorie & operationalisering, dataverzameling, data-analyse en het trekken van conclusies. Aan de hand van herkenbare problemen in afstudeertrajecten worden aan het eind van elk hoofdstuk valkuilen genoemd en tips gegeven om als docent op een proactieve wijze sturing aan onderzoek te geven. In het onderdeel data-analyse wordt een breed scala aan analysemethoden behandeld: eenvoudige statistische analyse, kwalitatieve analyse, analyse met organisatieschema's en juridische analyse.
Science --- Methods in social research (general) --- Higher education --- onderzoeksmethoden --- onderwijsonderzoek --- Onderzoeksvaardigheid --- Onderwijs --- Nederland --- Praktijkonderzoek --- Hoger beroepsonderwijs (Nederland) --- Research --- Wetenschappelijk onderzoek --- onderwijs --- methodologie. --- hoger onderwijs. --- #KVHA:Docentenbegeleiding --- #KVHA:Methodologie --- sociaal onderzoek --- #KVHA:Praktijkonderzoek --- 001.81 --- onderzoeksvaardigheden --- 489.59 --- Onderzoeksmethoden --- Onderzoeksvaardigheden ; onderwijs --- Onderzoeksvaardigheden ; hoger onderwijs --- 301.08 --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- Overige onderwerpen --- docentenbegeleiding --- methodologie --- praktijkonderzoek
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|